Apple AppStore versus Google Play: top 10 cele mai descărcate aplicații din 2021, dar cele mai profitabile

de: Alexandru Puiu
09 12. 2021

Pe final de an, internetul se umple de clasamente, top 10 cele mai cele realizări din diverse domenii. De această dată, atrag atenția asupra situației din piața aplicațiilor de mobile, dominată de Apple AppStore și Google Play.

Sensor Tower a publicat cea mai recentă analiză referitoare la aplicațiile de mobile, o retrospectivă a anului 2021, un top 10 aplicații pentru iPhone și Android. Dincolo de particularități, trendul este clar. Oamenii cheltuie mai mult acum decât în urmă cu un an pe platforme mobile.

Cheltuim o avere pe aplicații din Google Play și Apple AppStore

Suma totală cheltuită pe aplicații mobile în 2021 ajuns la pragul de 133 de miliarde de dolari, cu aproximativ 20% mai mult decât în 2020. La momentul respectiv, discutam de doar 111.1 miliarde. Valorile au fost obținute pornind de la cifrele adunate între 1 ianuarie 2021 și 31 decembrie 2021, încorporând și câteva estimări.

În mod previzibil, se păstrează un trend început în urmă cu mai mulți ani referitor la faptul că, din aplicațiile listate în AppStore, se fac semnificativ mai mulți bani decât din cele pe care le găsești în Google Play. Ca referință, utilizatorii au cheltuit 85,1 miliarde de dolari pe programe de iPhone, cu 17,7% mai mult și doar 47,9 miliarde de dolari pe aplicații din Google Play, cu 23,5% mai mult decât în 2020. Punctual, discutăm de un plus de 80% între magazinele virtuale ale Apple și Google. 

Numărul aplicațiilor instalate de pe o platformă sau alta a crescut cu 0,5% în 2021, Google Play ajungând la 111,3 miliarde, în timp ce din AppStore au fost suficiente doar 32,3 miliarde de aplicații descărcate pentru a atinge performanțele descrise mai sus.

În final, TikTok continuă să fie cea mai descărcată aplicație din 2021, atât pe iOS, cât și pe Android. Top 10 este completat de Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger, toate din portofoliul Meta, urmate de Telegram, Snapchat, Zoom, CapCut și Spotify.

TikTok a generat nu mai puțin de 2,3 miliarde de dolari, fiind cea mai profitabilă aplicație.